Články

Publikujeme množstvo článkov odborného, vedeckého ale aj populárneho charakteru z oblasti znalectva a finančného manažmentu v domácich aj zahraničných médiách. V prípade akýchkoľvek otázok k jednotlivým článkom nás neváhajte osloviť.

Pre získanie aktuálneho prehľadu o našich nových článkoch odporúčame sledovať našu stránku  na Facebooku alebo naše profily na LinkedIn a Twitteri.

Články na portáli printtalk.sk:

11.1.2021 – Hodnota firmy: ako sa vyčísli? – Ak poznáme princípy stanovenia hodnoty firmy a vieme aj, ktoré faktory vplývajú na jej hodnotu, potom ostáva ešte spoznať metódy, ktorými sa samotná hodnota podniku vypočíta.

29.10.2020 – Hodnota firmy: ktoré faktory ju ovplyvňujú? – Hodnota firmy môže byť nulová, ale aj pohybujúca sa v miliónových sumách. Vplýva na ňu množstvo faktorov, no v tomto článku bude reč predovšetkým o tých základných, ktoré sa najčastejšie spomínajú v odbornej literatúre. Všetky faktory je však potrebné vnímať aj vo vzájomných súvislostiach. Až po ich náležitom posúdení je možné určiť výslednú hodnotu podniku. Čo konkrétne vplýva na to, či je hodnota firmy vysoká alebo nízka?

29.9.2020 – Hodnota firmy: ako sa určuje? – Mnohým ľuďom sa môže zdať vyčíslenie hodnoty firmy ako niečo priveľmi abstraktné. Veď podnik tvoria nielen budovy, stroje či materiál, ale aj (a v mnohých prípadoch by sa tu lepšie hodilo slovo „najmä“) ľudia. To môže spôsobovať určitú nedôveru voči tým, ktorí sa o stanovenie hodnoty firmy pokúšajú. Napriek tomu je možné skonštatovať, že hodnota podniku sa dá určiť, a to celkom exaktne a spoľahlivo. V článku si rozoberieme, aké prístupy sa používajú na jej vypočítanie. Vysvetlíme aj to, v čom sa hodnota firmy odlišuje od jej ceny.

25.6.2020 – Kedy je možné predávať tlačoviny s 10 % DPH? – Väčšina tovarov a služieb sa na Slovensku musí predávať s 20 % sadzbou DPH. Avšak existujú niektoré výnimky, pri ktorých môže byť nižšia. Dokonca aj medzi tlačovinami. A nejde pritom len o knihy. Na ktoré tlačoviny sa môže použiť 10 % sadzba DPH? Čo robiť, ak si nie ste istý, do ktorej kategórie produkt patrí?

6.3.2020 – Výhody a hodnota ochrannej známky – Ochrane duševného vlastníctva mnohí podnikatelia spočiatku nevenujú veľkú pozornosť. Najhoršie je, keď si tento omyl uvedomia až príliš neskoro. Značka alebo logo, pod ktorým sa výrobky či služby označujú na trhu, býva veľmi dôležitou súčasťou (nehmotného) majetku podniku. Práve dobre rozpoznateľná a známa značka dokáže prispieť k odlíšeniu produkcie daného podniku od konkurencie. Je tak významnou konkurenčnou výhodou.

12.2.2020 – Outsourcing v kocke – Aké sú výhody využívania externých firiem pri zabezpečovaní rozličných podnikateľských činností? Aké oblasti sa v dnešnej dobe dajú „outsourcovať“?

Články na portáli podnikajte.sk:

5.6.2018 – 7 najvýznamnejších zmien v zákone o znalcoch, tlmočníkoch a prekladateľoch od 1.7.2018 – V roku 2018 sa novelizoval Zákon o znalcoch, tlmočníkoch a prekladateľoch. Prinášame prehľad najvýznamnejších zmien, ktoré sa udiali v právnej norme upravujúcej činnosť týchto profesií.

26.11.2016 – TOP 10 svetových startupov – Ktoré start upy majú najvyššiu hodnotu? Prinášame rebríček desiatich svetových start upov, ktorým investori najviac veria.

4.10.2016 – Podnikateľskí anjeli investovali v roku 2015 v rámci Európy viac než 6 miliárd eur – Organizácia EBAN združujúca siete podnikateľských anjelov v rámci Európy zverejnila štatistiku o vývoji business angels investícií na európskom kontinente.

4.7.2016 – Elektronický denník znalca, tlmočníka a prekladateľa – Od 1.7.2016 majú znalci, tlmočníci a prekladatelia povinnosť zapisovať údaje do elektronického denníka. Prinášame prehľad toho najpodstatnejšieho, čo je v tejto súvislosti potrebné vedieť.

4.7.2016 – Zákon o (súdnych) znalcoch, tlmočníkoch a prekladateľoch od 1.7.2016 – Zákon o znalcoch, tlmočníkoch a prekladateľoch sa v uplynulom období trikrát novelizoval. Prinášame Vám prehľad o tých najvýznamnejších zmien, ktoré sa udiali legislatíve upravujúcej činnosť týchto profesií.

20.3.2016 – Ako funguje štátna pomoc pre malé a stredné podniky (pomoc de minimis) – Podnikatelia majú možnosť získať rôzne druhy podpory pri rozbehu podnikania, či zamestnávania ľudí. Čo všetko pre malý podnik znamená prijatie štátnej pomoci? A ako porozumieť pojmom schéma štátnej pomoci či pomoc de minimis?

10.3.2016 – Malý, stredný alebo mikro podnik – veľkostné kritériá – Ako sa rozlišujú podniky podľa európskej klasifikácie? Načo by mal podnikateľ vedieť, do ktorej skupiny patrí?

18.2.2016 – Private equity a venture kapitálové fondy pôsobiace v SR – Potrebujete kapitál na rozbehnutie alebo rast vášho podnikania? Poradíme vám, na ktorých investorov sa môžete za týmto účelom obrátiť.

15.2.2016 – Ako prebieha rokovanie s investorom? – S čím sa môžete stretnúť, keď začnete zháňať financie pre váš podnikateľský projekt? Čo možno očakávať počas rokovania s investorom?

27.7.2015 – Čo je to start up? – V čom sa odlišuje start up od bežného začínajúceho podniku? Je vôbec medzi nimi nejaký rozdiel?

17.3.2015 – Výzvy a príležitosti v oblasti startupov pre rok 2015 – Ktoré globálne trendy prinesú nové biznisové príležitosti pre startupy a začínajúce firmy? Kde robia startupisti najčastejšie chyby? Aké startupy najviac lákajú investorov? Odpovede na tieto aj ďalšie otázky boli obsahom Strategic Entrepreneurs Summit Slovakia.

10.2.2015 – 5 rád ku realizácii crowdfundingovej kampane – Rady pre Vaše úspešné podnikanie – na čo nezabudnúť pri realizácii crowdfundingovej kampane?

3.2.2015 – 10 tipov ako pripraviť úspešnú crowdfundingovú kampaň – Dobré rady pre Vaše podnikanie – na ktoré oblasti by ste mali klásť najväčší dôraz pri príprave crowdfundingovej kampane?

18.11.2014 – Aké faktory zvažovať pri výbere právnej formy podnikania? – Jedným z najdôležitejších právnych rozhodnutí pri štarte podnikania je výber právnej formy. Podľa akých kritérií sa orientovať, aby ste si vybrali správne?

28.10.2014 – Ako financovať nové podnikanie? – Aké možnosti má začínajúci podnikateľ pri získavaní finančných zdrojov potrebných na štart svojho podnikania?

12.10.2014 – Úspešné crowdfundingové kampane zo Slovenska – Ktorými projektmi chceli slovenskí podnikatelia upútať crowdfundingovú komunitu a aké boli ich výsledky?

18.9.2014 – Úspešné crowdfundingové kampane vo svete –  Ktorým projektom sa podarilo získať najviac finančných prostriedkov vďaka crowdfundingu?

11.7.2014 – Čo treba ohodnocovať pri zlučovaní firiem a ako sa to robí? – Problematika zlučovania spoločností a z nej vyplývajúce určenie reálnej hodnoty majetku a záväzkov.

7.7.2014 – Dotácie na zamestnávanie mladých ľudí – Štát podporuje firmy zamestnávajúce mladých ľudí, ktorí si nevedeli nájsť prácu. Prinášame tie najdôležitejšie informácie o uvedenej forme podpory.

23.6.2014 – Inovačný voucher – podporný nástroj pre Váš biznis – Rezort hospodárstva umožňuje firmám získať peniaze na inovácie prostredníctvom tzv. inovačných voucherov. Ako táto pomoc funguje?

10.6.2014 – Tri kroky ako zvýšiť hodnotu Vašej firmy – Pri rokovaniach o vstupe investora do Vašej firmy je potrebné vedieť, čo môže zvýšiť hodnotu Vašej firmy a umožní Vám získať čo najviac peňažných prostriedkov.

16.5.2014 –  Oplatilo sa Facebooku kúpiť WhatsApp? – Niekoľko postrehov na transakciu obrovských rozmerov – bola cena, ktorú zaplatil Facebook za WhatsApp, premrštená?

13.5.2014 – Ako určiť hodnotu firmy? – Poznať hodnotu podniku je potrebné predovšetkým v prípade kúpy alebo predaja. Ako sa vypočíta a čo na ňu vplýva?

19.4.2014 – Likvidita podniku a jej meranie – Likvidita je kľúčovou oblasťou, ktorá rozhoduje o tom, či podnik zotrvá na trhu. Ako sa meria?

17.4.2014 – Ako znalec vypočíta hodnotu podniku? – Stručná charakteristika metód stanovenia hodnoty podniku.

14.4.2014 – Znalecký posudok – Sumár dôležitejších skutočností, ktoré môžu podnikateľa zaujímať v súvislosti so znaleckým posudkom a znaleckou činnosťou spolu s najčastejšími prípadmi, pri ktorých podnikatelia potrebujú mať k dispozícii znalecký posudok.

12.4.2014 – Hodnota peňazí v čase – Euro získané dnes má väčšiu hodnotu než euro získané o rok. Prečo?

Ostatné články:

28.2.2014 – EVA ZERO – skutočná relatívna EVA – Predstavenie nášho vlastného návrhu relatívneho ukazovateľa vychádzajúceho z konceptu ekonomickej pridanej hodnoty (EVA). Odkaz na článok: Finančný manažér 1/2014 (str. 15 – 20, vydáva Slovenská asociácia podnikových finančníkov)